TOP 10 branduri de ceasuri elvețiene în funcție de venituri

Michal Pindura 0 16.08.2021

Chiar și în perioada marcată de pandemie, brandurile elvețiene de ceasuri domină fără teamă piața ceasurilor de mână. Știm asta și nimeni nu părea surprins. Dar cine este „primus inter pares” într-un sector în care tradiția și know-how-ul sunt o garanție a succesului economic (aproape) indiferent de situația mondială?

Estimările și analizele recente ale firmei de investiții americane Morgan Stanley și ale consultanților elvețieni LuxeConsult arată că este din ce în ce mai important și urgent să se acorde prioritate calității în raport cu cantitatea. Cu alte cuvinte, în loc să crească volumele, pare mai avantajos pentru ei să își crească reputația prin realizarea unui număr limitat de piese excepționale pentru clienți.

Tabelul complet cu rezultatele mărcilor de ceas pentru anul 2020.

În 2020, aproximativ 900 de milioane de ceasuri au fost produse în întreaga lume. Dintre acestea, 13,8 milioane au fost exportate din bastionul tradițional al industriei de ceasuri. Este complet inutil să ghiciți ce țară este. În ceea ce privește valoarea ceasurilor exportate, Elveția domină în mod clar. Și, deși noul coronavirus a redus exporturile de la 20,5 miliarde de franci (2019) la actualii 16,1 miliarde (14,88 miliarde), grupuri influente precum Swatch Group, Richemont și LVMH arată că accentul pus pe ceasurile high-end în detrimentul cantității ar putea plăti pentru mărcile elvețiene.

Pe baza rezultatelor vânzărilor de anul trecut, serverul respectat Monochrome a întocmit un clasament de zece fabrici, care au fost anul trecut cele mai puternice motoare de conducere din industria ceasurilor elvețiene.

1. ROLEX
Marca cu o coroană în emblema companiei este un adevărat monarh al lumii ceasurilor. Deși Rolex este foarte reticentă în publicarea rezultatelor, Morgan Stanley estimează că vânzările sale din 2020 au ajuns la 4,42 miliarde CHF.

2. OMEGA
Compania, fondată în 1848, rămâne cu mult în urmă față de Rolex, dar a fost suficient pentru ca aceasta să obțină un important loc doi. Swatch Group a atins 1,75 miliarde CHF în vânzări de ceasuri. Vânzările în CHF, au reprezentat 31% din vânzările companiei mamă.

3. CARTIER
Perla franceză a grupului Richemont a reprezentat 29 la sută din vânzările diviziei de ceasuri a diviziei holding. Veniturile în valoare de 1,63 miliarde de franci fac din Cartier unul dintre cei mai mari producători de ceasuri.

4. PATEK PHILIPPE
Al doilea brand independent din clasament își sărbătorește cea de-a 182-a aniversare în anul curent. Anul trecut, 53.000 de exemplare de ceasuri în valoare de 1,16 miliarde CHF au provenit de la compania de ateliere deținută de familia Stern din 1932. Deci, cine ar dori să dețină un model Patek Philippe mediu ar trebui să aloce aproape 22.000 CHF pentru achiziționarea lor.

5. LONGINES
Locul cinci aparține brandului cu cea mai veche marcă comercială încă activă. Producătorul, cu sediul în Saint-Imier, a generat anul trecut o cifră de afaceri de 1,14 miliarde de franci elvețieni.

6. AUDEMARS PIGUET
Împreună cu fabricile Patek Philippe și Vacheron Constantin, Audemars Piguet formează „Sfânta Treime” a înaltului ceasornicar. Și acum recuperează încet față de Patek Philippe conform rezultatelor financiare. Cu 1,12 miliarde, este doar la un pas de aceasta.

7. RICHARD MILLE
Producătorul progresiv de ceasuri ultra-ușoare de lux este o cometă strălucitoare printre mărcile tradiționale. În 2014, în clasamentul TOP 10 nu s-a auzit nimic despre el. Astăzi, el se bucură de 4.300 de modele vândute, care au generat 788 de milioane de vânzări.

8. TISSOT
Din nou, un rezultat excelent pentru marca din categoria de preț mediu - singurul din TOP zece. Strategia de accesibilitate pentru o gamă largă de consumatori a părut de multă vreme o rețetă eficientă. Compania aparținând Swatch Group a închis anul fiscal 2020 cu o cifră de afaceri de 620 mil. franci.

9. TAG HEUER
Singurul reprezentant al conglomeratului LVMH din TOP 10. Producătorul de ceasuri sportive în principal, care utilizează soluții de construcție și design de avangardă, a realizat vânzări de 589 milioane CHF.

10. IWC SCHAFFHAUSEN
Compania, cunoscută pentru modelele sale extrem de complicate, a contribuit cu 540 de milioane de franci elvețieni la casetele grupului mamă Richemont.

Poziția mărcii Rolex pare a fi invulnerabilă.

În 2020, primele zece mărci de ceasuri elvețiene au devenit un câmp de luptă în ceea ce privește apartenența la grupuri bogate între grupul de trei branduri de la Swatch Group, urmat de perechea Richemont și prezența discretă a TAG Heuer LVMH. Continuăm să vedem o tendință pozitivă de creștere pentru producătorii independenți. Primul, al patrulea, al șaselea și al șaptelea loc sunt un semnal pe care jucătorii mari nu ar trebui să-l treacă cu vederea. Rolex, Patek Philippe, Audemars Piguet și Richard Mille sunt dovada că chiar și fără fundalul unui grup puternic, este posibil să urci la Olimpul industriei ceasurilor. Alte mărci independente, pe care mulți, inclusiv conducerea companiilor în cauză, ar dori să le vadă în primele zece (de exemplu, Hermes și Chopard), pot căuta să crească vânzările și să echilibreze influența grupurilor dominante.

Sursă: monochrome-watches.com

Adăugă comentariu

Comentarii (0)

Date inexistente