DAVOSA – ceasornicăria briliantă elvețiană fără a se lăsa deranjată de atenția presei.

Michal Pindura 0 09.11.2016

DAVOSA - brilantná švajčiarska hodinárčina bez rušivej mediálnej pozornosti

Firme de ceasornicărie sunt orientate la propagarea produselor lor prin ,,închirierea” cunoscutelor fețe a presei. Să vezi o  celebritate de la Hollywood sau un sportiv renumit cu ceas, discret orientat la obiectivul camerelor nu este în segmentul ceasurilor de lux nimic neobișnuit. Este vorba de atenție, de suportul de vânzare. Uneori poate duce la compătimire, dacă clientul se supune enormelor mesaje  media și în loc de interes pentru ceas ca atare, ce ii poate aduce, îl determină să-l cumpere doar reclama lipsită de sens.

Între mărcile ceasornicăriei se găsesc doar o mică parte a celor, care au renunțat definitiv la marketingul foarte scump și umflat în cadrul mottoului:,,mai puțini bani pentru reclame, mai multă calitate pentru client”. DAVOSA este una din ele.

Abel Hasler, 1861

Davosa produce ceas elvețian de calitate superioară și de mult se ordonează respectării numelor în domeniu. Marca este apreciată de cunoscători și de  presa de specialitate pentru sinceritate, prin care abordează la creearea de ceasuri, design clasic și nu în ultimul rând prețurile stabilite rezonabil. Modelele DAVOSA – și este una că sunt de damă sau pentru bărbați, mecanice sau quartz-sunt caracteristice deja am amintit,  de abordarea clasică a designului și construcția ceasului, un  vizor sport-elegant. Acesta se interconectează prin cronografe în stil aviatic, regulatoare mari și cu un ac de ceas unicat. Un capitol separat sunt ceasurile vechi de buznar și cronometrele limitate scheletonizate cu generozitate tâiată a aparatului.

Cum este în general la ceasurile elvețiene și Davosa a putut să se sprijine pe pacea regiunii muntoase Jura în urmă cu douăsute de ani, care se întinde prin tară de la Bazileia până la Geneva. Acesta în timpul verii servește agricultorilor, din care iarna, din cauza îmbunătățirii, deveneau ceasornicari autodidacți și mai târziu meșteșugari calificați. Familia Hasler nu a stat altfel. Din patru fii doi au părăsit satul natal din Vallée de Joux și existența și-o câștigau în fabricile de ceas din Geneva și Bienz. Din cei doi care au râmas, în anul 1881 a urmat cariera de ceasornicar,  Abel Frederic Hasler atunci  în vârstă de douăzeci de ani. S-a dedicat producției micilor serii de carcaselor din argint pentru ceas de buzunar, care au fost marcate cu o precizie înaltă a prelucrării.

Wilhelm Hasler, 1961

Ceasoricăriei s-au dedicat șase din fii săi, dar cariera și pasiunea de a produce ceasuri a avut-o doar unul-Paul Hasler (1883 – 1977). De mic copil a fost fascinat de complexitatea ceasurilor, pe care le-a observat pe masa tatălui său. După terminarea studiilor a adunat un capital nu foarte mare și după câțiva ani a pus bazele proprii firme Paul Hasler Terminages d’horlogerie. Specializarea ei a fost montarea cesurilor pentru tot rândul de manufacturi de prestigiu. 

În intervalul de ani 1930 până 1936 compania a trecut prin momente dificile. Din cauza șomajului mare, mulți contemporani ai lui Paul Hasler au fost nevoiți să își încheie activitatea. Salvarea pentru afacerea sa a fost încrederea clinților, care și-au lăudat strict standardele calității pe care le-a adăugat Paul Hasler. Firma a început să aibă succes după venirea lui David fratele lui Paul imediat după al doilea râzboi mondial în  anul 1946. Deja sub denumirea lui Hasler Freres a testat producția  proprilor ceasuri și aparate. Cercul lor de clienți nu s-a bazat doar pe Europa; cea mai importantă piață de export a fost SUA. De aici au fost și deținătorii licenței fără capacități de producție, care au profitat de servicile fraților Hasler. Ceva mai târziu, în anul 1953, compania s-a mutat în spațile actuale din orașul Tramelan.

Biznisul familiei a înflorit mai departe. În structura firmei s-a alăturat a treia generație de Hasler și deodată cu ei Kurt Wittwer. Acesta a reușit să deschidă alte piețe și în afară de imaginea afaceri a ținut cont de dezvoltare, de la ideea inițială, creativă până la produsul finit. În această etapă compania a pornit la drum prin specializarea ceasurilor cu aparate mecanice prelucrate.

Davosa Panamericana, 2000

În timpul anilor 70, ceasornicarii elvețieni au ajuns sub presiunea concurenților din vestul Îndepărtat. Revoluția tehnică, în fața câreia au stat mărcile japoneze, a adus pentru aceea perioadă aparate quartz extrem de precise, cârora invazia masivă  a netezit modele mecanice tradiționale. Ca și reacți la succes a ceasurilor alimentate de baterie și controlate de oscilatorul quartz Hasler & Co S.A. în anul 1974 le-a introdus în portofoliul său.

Aproape de două decenii a început era durabilă menținută a dezvoltării mărcii DAVOSA. În anul 1993 a fost de asemenea și anul, în care s-a născut colaborarea Hasler & Co S.A. cu distribuitorul german al ceasurilor cu firma Bohle GmbH. Nu a durat mult timp și modele mecanice au trăit în Germania renașterea. Meritul își poate atribui succesul fostei ediții limitate de ceasuri Davosa. Conținutul primei colecții trei ace automate cronograf cu calibru ETA Valjoux 7750/7751 și alte modele incluse a ceasurilor mecanice cu alarmă și regulatoare. Entuziasmații și fanii calitatea muncii ceasornicăriei au apreciat, combinația excelentă a prelucrarii manoperei, precizie înaltă și design modern, care se ține de principile clasice.

Davosa Classic Limited Edition, 2000

La mijlocul mileniului colaborarea reciprocă Hasler & Co S.A. și Bohle GmbH s-a mutat pe un alt nivel la angajarea Corinny Bohle. Sub conducerea ei managmentul dezvoltării strategice a mărci, marketing-ul și distribuția s-a mutat în Germania. Mai departe s-au înbunătățit conturile designului ceasului Davosa, s-a ajuns la optimizarea producției prin intermediul achiziții noilor furnizori și extinderea prezenței până la 40 de țări ale lumii. Capturarea noilor acțiuni ale mărcii Davosa încercăm în câteva puncte aranjate în ordine cronologică:

2003

Primele ceasuri mecanice pentru damă. Prezentate au fost modele Ladies’ Best Friends, care mai târziu s-au integrat în seria Ladies’ Delight și Ladies’ Colour Delight.

Davosa Ladies Delight, 2003

2004

Introducerea modelului Pilot Chronograph la 100-a aniversare a zborului istoric al fraților Wrightov. În testele revistei germane respectate Uhren-Magazin i-a fost acordat scorul maxim de steluțe.

2008

Din nou, ceva pentru doamne. A apărut categoria nouă, în care sunt colecționate manual, construcții întinse. Primul model sunt ceasurile limitate cu un nume caracteristic Lady in Red. Continuarea lor directă au fost bucățile Lady in Black cu diamante negre și Lady in White decorate cu topaz alb. Succesul lor este în prezent cuprins în colecția Salome (din anul 2013) și Grande Diva.

2009

Ediția limitată Classic Skeleton s-a clasat în TOP 10 a concursului Watch of the Year. Ediția 100-de bucăți a fost oferită într-o colecție de casetă atractivă. Modelele unice au dus numele Waterdrop, Pinstripe, White Rose și Black Rose.

2010

Prezentată a fost limita Rallye Pilot Chronograph

Davosa Rallye Pilot Chronograph

2013

Modelele Ternos și Argonautic au adus mărcii Davosa nominalizarea la prețul cititorilor revistei Chronos Watch Magazine. În acelați an ceasul Argonautic Dual Time, atașat de un balon cu heliu ajunge la altitudinea de 35000 metrii și în ciuda înghețării și densității reduse rămâne pe deplin funcțional.

2014

Davosa explorează adâncurile mării și creează recorduri. Cunoscutul freediver Nikolay “Nik“ Linder a umilit recordul mondial cu modelul Davosa Argonautic Lumis Gun pe încheietură. Succesul seriei a subliniat clasamentul ceasurilor Davosa Argonautic Ceramic în voturile cititorilor portalului Watchtime.net (categoria 0 – 1000 eur).

Davosa Argonautic Ceramic

2015

Schior-ul freestyle austriac Luca Tribondeau călătorește după extreme pe pantele din întreaga lume. În rolul ambasadorului mărcii Davosa testează în condiții normale rezistența modelelor alese. Ultima dată au fost ceasurile de titan Davosa Titanium cu cadran de carbon..

2016

Premiate au fost edițiile limitate Davosa Pontus All Stars. Patru versiuni cu patru complicații diferite reprezintă patru etape în dezvoltarea culturii auto: Mercedes 300L, Jaguar E-Type, Renault Alpine, Alfa Montreal.

Adăugă comentariu

Comentarii (0)

Date inexistente